Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zaprasza na światową premierę swojego SUV nowej generacji MITSUBISHI ENGELBERG TOURER podczas 89. Genewskiego Salonu Samochodowego. Wcielając w życie globalne hasło „Drive your Ambition”, MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje opracowane przez MMC zaawansowane rozwiązania kontroli napędu na wszystkie koła i napędu elektrycznego, by wznieść atrakcyjność koncepcji SUV-a na nowy poziom.
MMC zaprezentuje także na swoim stoisku DENDO DRIVE HOUSE (DDH) – nowy system zarządzania energią, umożliwiający właścicielom generowanie, przechowywanie i automatyczną wymianę energii pomiędzy samochodem a domem, podnosząc wartość użytkową pojazdów elektrycznych. System i usługa DDH, która będzie oferowana klientom przy zakupie samochodu EV/PHEV w salonach MMC, to przeznaczone do gospodarstw domowych rozwiązanie oparte na koncepcji V2H*1. MMC planuje rozpocząć oferowanie tej usługi w Japonii i Europie jeszcze w 2019 roku.
*1… Vehicle to Home: system zasilania domów energią elektryczną przechowywaną w akumulatorach samochodów EV / PHEV.
1. MITSUBISHI ENGELBERG TOURER
1) Koncepcja
Engelberg jest wyjątkowym ośrodkiem narciarskim w środkowym regionie Szwajcarii, oferującym wspaniałe panoramy widokowe i znanym zarówno ze świetnie przygotowanych tras zjazdowych, jak i z trudnych zjazdów poza trasą, które zapewniają radość i poczucie wolności najbardziej wymagającym narciarzom freeride’owym i freestyle’owym oraz snowboardzistom.
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER to wyposażony w dwa silniki elektryczne samochód hybrydowy z elektrycznym z napędem 4WD i doładowaniem zewnętrznym (PHEV). Jak przystało na samochód nazwany ENGELBERG TOURER, oferuje on znakomite osiągi, które pozwalają kierowcy cieszyć się jazdą w każdych warunkach pogodowych i pewnie prowadzi się na dowolnej nawierzchni drogowej. Samochód dysponuje dużym zasięgiem charakterystycznym dla aut PHEV i umożliwia podróżowanie poza miasto do miejsc bez infrastruktury do ładowania. Doskonałe rozplanowanie samochodu pozwoliło połączyć pojemność przestrzeni dla pasażerów z różnorodnymi schowkami, aby rodzina i przyjaciele mogli z przyjemnością spędzać czas w drodze do celu podróży. Samochód zadziwia kierowcę i pasażerów zachęcając ich do kolejnych przygód i do tego, by zrobić krok dalej, niż udało im się dojść kiedykolwiek wcześniej.
2) Projekt
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, jak sama nazwa wskazuje, idealnie pasujący do scenerii narciarskiego kurortu, został zaprojektowany jako elegancki, funkcjonalny, wszechstronny i wszędobylski SUV. Powstał projekt, który kipi duchem Mitsubishi. Stylizacja nadwozia oddaje moc i niezawodność, które pozwalają samochodowi poradzić sobie z każdą drogą. Wnętrze to przestronna kabina, która pozwala pasażerom cieszyć się podróżą w komfortowych warunkach . Poziom jakości oraz funkcjonalności świadczy o pasji twórców samochodu i ich dbałości o szczegóły. Elementy zwiększające użyteczność SUV-a i wspierające bardziej aktywny styl życia, to między innymi światła przeciwmgielne zamontowane w automatycznie otwieranym i zamykanym pojemniku dachowym oraz osłony pod przednim i tylnym zderzakiem.
3) Technika pokładowa
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER korzysta z systemu Twin Motor PHEV firmy MMC, który został opracowany i sprawdzony przy tworzeniu modelu Outlander PHEV, a kolejna generacja napędu elektrycznego i systemu sterowania napędem wszystkich kół przekształca go w jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję. Ponadto kombinacja systemu PHEV i technik łączności samochodu ze światem oznacza, że MITSUBISHI ENGELBERG TOURER może poruszać się w każdych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach dróg z jeszcze większą skutecznością.
System PHEV
* MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje system PHEV dostosowany do nowej generacji flagowego, wszechstronnego samochodu SUV. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą pośrodku pojazdu. Samochód korzysta z opracowanego przez MMC systemu Twin Motor, w którym silniki o wysokiej mocy i wysokiej wydajności umieszczone są z przodu i z tyłu, pozostawiając przy tym dość miejsca na przestronną kabinę mieszczącą 3 rzędy siedzeń.
* Silnik spalinowy, to jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra przeznaczona do pracy w systemie PHEV. W szeregowym trybie hybrydowym silnik spalinowy pracuje jako wysokowydajny napęd generatora i osiąga wysoki współczynnik sprawności, a większa pojemność skokowa zapewnia cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Oprócz większej sprawności w samym systemie PHEV, MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje wiele szczegółowych rozwiązań służących maksymalnemu wykorzystaniu energii, takie jak żaluzja na chłodnicy, która zmniejsza opór powietrza.
* MITSUBISHI ENGELBERG TOURER ma zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP). Oznacza to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się płynną, dynamiczną i typową dla samochodów elektrycznych jazdą w ciszy przez jeszcze dłuższy czas.
System 4WD
* MITSUBISHI ENGELBERG TOURER oferuje system MMC Twin Motor ze stałym napędem 4WD zapewnianym przez wysokowydajne silniki o wysokiej mocy napędzające przednią i tylną oś, a bazując na wiedzy zebranej dzięki całej serii wyczynowych samochodów Lancer Evolution, wykorzystuje też aktywną kontrolę znoszenia (AYC *3), by dostosować podział momentu obrotowego między przednimi kołami do aktualnych warunków drogowych. Komponenty te są używane razem ze zintegrowanym układem kontroli napędu 4 kół Super All-Wheel Control (S-AWC) autorstwa MMC, który zapewnia radykalną poprawę osiągów dynamicznych przy przyspieszaniu, pokonywaniu zakrętów, i zatrzymywaniu się także poprzez integralne sterowanie siłą hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control – ASC*4).
* Napęd Twin Motor 4WD zapewnia wyjątkowo precyzyjną reakcję podziału momentu obrotowego na przód i tył w zależności od chwilowych potrzeb, a także zapewnia wyjątkowe przyspieszanie związane z napędem elektrycznym, który generuje maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania. Kontrola rozdziału momentu obrotowego między przednie koła poprawia osiągi pojazdu, zapewniając zwinność i przyjemność prowadzenia samochodu na poziomie trudnym do wyobrażenia w pojeździe tej wielkości. Zwiększa to również stabilność jazdy, ograniczając poślizgi kół na nieutwardzonych i pokrytych śniegiem nawierzchniach, zapewniając przekazywanie maksymalnego możliwego momentu napędowego na powierzchnię drogi.
*3… Używając danych dotyczących kąta skrętu kierownicy, stopnia znoszenia, wielkości momentu napędowego, siły hamowania, prędkości kół i innych informacji, aby dokładnie określić zamiary kierowcy i zachowanie pojazdu, system kontroluje podział momentu i siłę hamowania na przednich kołach, by reakcje pojazdu wiernie, a przy tym bezpiecznie odzwierciedlały zamiary kierowcy.
*4… Zmniejsza niestabilność zachowania pojazdu pojawiającą się na śliskich nawierzchniach lub wynikającą z nagłych działań kierowcy.
System łączności Connected Car
* Po wprowadzeniu przez kierowcę celu podróży do pokładowego systemu nawigacyjnego, system Connected Car wykorzysta informacje o pogodzie, temperaturze, topografii, natężeniu ruchu i stanie nawierzchni dróg, aby wybrać optymalny tryb napędu i dostosować rozdział momentu obrotowego poprzez zarządzanie energią akumulatora i pracą systemu S-AWC. Pozwala to na bezpieczną i komfortową jazdę, a także przyczynia się do oszczędności paliwa.
MITSUBISHI ENGELBERG TOURER wykorzystuje możliwości swoich silników, by zapewnić dynamiczną jazdę i doskonałe parametry środowiskowe. Dzięki wiernemu realizowaniu przez samochód intencji kierowcy i kontroli napędu na wszystkie koła zapewniającej wyjątkową stabilność, przyspieszenie, skręcanie i hamowanie wykonywane jest bezpiecznie i pewnie, a samochód podąża zamierzonym przez kierowcę torem jazdy w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.
2. DENDO Drive House (DDH)
Przeznaczony do użytku domowego DENDO DRIVE HOUSE (DDH), to system składający się z samochodu EV/PHEV, dwukierunkowej ładowarki, paneli słonecznych i domowego akumulatora energii elektrycznej. Jest on pomyślany jako usługa do kompleksowego zakupu dostępna w salonach MMC, która obejmie sprzedaż, instalację i konserwację*5 składników systemu. Tak skomponowany system pozwoli klientowi naładować swój samochód EV/PHEV w domu za pomocą energii słonecznej i dostarczyć energię elektryczną z samochodu EV/PHEV do zasilania domowej instalacji elektrycznej. DDH dostarcza klientowi korzyści, które obejmują oszczędności w kosztach energii elektrycznej i zapewnienie awaryjnego źródła zasilania.
*5… W niektórych krajach i regionach instalacja i konserwacja będą wykonywane przez wybrane firmy zewnętrzne.
Korzyści, jakie niesie DENDO Drive House (DDH):
* System DDH zapewnia znaczne korzyści finansowe. Klient może obniżyć koszty paliwa, używając paneli słonecznych do generowania energii w ciągu dnia do ładowania samochodu EV/PHEV oraz domowego akumulatora, natomiast w nocy może obniżyć koszty energii elektrycznej używając ładowarki dwukierunkowej do zasilania instalacji domowej z samochodu EV/PHEV.
* W ten sposób użytkownik systemu może przyczynić się do tworzenia społeczeństwa o niskiej emisji dwutlenku węgla, wykorzystując energię elektryczną wytwarzaną przez panele słoneczne do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego lub do ładowania akumulatora samochodu EV/PHEV.
* DDH zapewnia awaryjne źródło zasilania, które może wykorzystać energię z akumulatora samochodu EV/PHEV lub z akumulatora domowego do zasilania domowych odbiorników energii elektrycznej.
* DDH będzie oferowany jako kompletny pakiet w salonach dealerskich Mitsubishi, co ułatwi klientowi zakup wszystkich komponentów systemu.
Mitsubishi Motors pracuje nad tym, by elektryfikację pojazdów wykorzystać do uczynienia życia swoich klientów bardziej komfortowym i wygodnym. Podczas jazdy samochód elektryczny realizuje wiernie intencje kierowcy. Gdy stoi przed domem, staje się partnerem, na którym można polegać. DDH jest propozycją wnoszącą nową wartość dodaną do postępującej elektryfikacji pojazdów.