Pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO, jest obecnie jedną z najczęściej wybieranych metod reklamowych w sieci. Aby uzyskać optymalne efekty, warto pamiętać jednak o tym, że zasady SEO podlegają stałym zmianom w zależności od algorytmów Google.
Google to obecnie największa, najczęściej wybierana wyszukiwarka internetowa, która pozwala na uzyskanie błyskawicznego dostępu do odpowiedzi na wiele pytań. Z wyszukiwarki korzystamy także po to, aby wyszukiwać za jej pomocą firmy, produkty czy usługi. Szybko zatem stała się ona sposobem na prezentację reklamy.
Reklama w wyszukiwarce internetowej – SEO
Wyszukiwarka Google pozwala na prowadzenie reklamy na kilka sposobów. Poza linkami sponsorowanymi widocznymi na stronie Google popularne jest także SEO – pozycjonowanie oraz optymalizacja strony internetowej.
Pozycjonowanie i optymalizacja to działania, które mają na celu nadanie danemu adresowi strony WWW lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania Google dla konkretnych słów kluczowych, na przykład „dom mediowy Warszawa”. Im wyżej adres strony będzie położony, tym lepiej będzie on widoczny i tym częściej dana strona będzie odwiedzana przez internautów.
Algorytmy – to one decydują o skuteczności SEO
Google nie ujawnia szczegółów dotyczących działania swojej wyszukiwarki, a dokładnie algorytmów, według których następuje wyszukiwanie. SEO przypomina zatem metodę prób i błędów, aby uzyskać najlepsze wyniki – wtedy algorytmy optymalnie odczytują informację marketingową.
Niedawno Google wprowadziło nowy algorytm określany jako BERT – Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Ten bazujący na połączeniach neuronowych algorytm ma pomóc Google w zrozumieniu tego, co wpisują do okienka internauci.
Jak BERT wpłynie na pozycjonowanie? Na razie nie wiadomo, ponieważ efekty zmian w algorytmie można zauważyć dopiero po czasie. Eksperci wskazują jednak, że za sprawą tej innowacji uzyskane już efekty reklamy SEO nie ulegną znacznym zmianom.