Najbardziej opłacalne metody znakowania odzieży

Odzież z nadrukiem od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Przy obecnym rozwoju technologii i dostępności usług poligraficznych z łatwością możesz zrealizować własny projekt z tego zakresu. Ważne jest jednak, by wybrać taką metodę, która będzie opłacalna i zapewni satysfakcjonujący efekt. Przedstawiamy kilka technik znakowania odzieży polecanych przy produkcji małych i dużych nakładów.

Mały nakład – od jednej sztuki

Jeśli chcesz wykonać znakowanie na odzieży w małym nakładzie, wówczas opłacalne będą takie metody, jak:

  • Druk cyfrowy DTG (Direct To Garment) – jedna z najszybciej rozwijających się technik druku. Opłacalna już od jednej sztuki (max. do 50 sztuk). Doceniany za wysoką jakość obrazu i szybką realizację. Możliwe wykonanie wielokolorowego nadruku, z przejściami tonalnymi. Jak tłumaczy specjalista z firmy FUJIFILM Sericol: Technikę druku cyfrowego można porównać do działania zwykłej drukarki atramentowej. Metoda polega na przenoszeniu wzoru bezpośrednio z drukarki na gotowy element odzieży. Brak konieczności przygotowywania matryc czy sit wpływa na niski koszt realizacji, ale również umożliwia personalizację każdej sztuki. Po zdjęciu z maszyny ubrania są gotowe do użytku. To doskonałe rozwiązanie do znakowania koszulek, bluz czy akcesoriów dodatkowych takich, jak np. materiałowe torby.
  • Sublimacja – to metoda, która sprawdzi się przy znakowaniu odzieży poliestrowej lub materiałów mieszanych, z przewagą poliestru. Najczęściej stosuje się ją na ubraniach sportowych, np. koszulkach czy bluzach. Technika polega na wykonaniu wydruku na papierze transferowym, a następnie przeniesieniu go na odzież. Pod wpływem działania wysokiej temperatury nadruk na materiale staje się całkiem niewyczuwalny. To bardzo trwała, opłacalna metoda znakowania ubrań poliestrowych (nawet od 1 sztuki).
  • Haft komputerowy – to zdecydowanie najtrwalsza, najbardziej elegancka metoda znakowania. Jednocześnie jest również najdroższa. Technika polega na haftowaniu wzoru za pomocą maszyny hafciarskiej sterowanej komputerem. Cena końcowa jest zależna od wielu parametrów, m.in. wielkości grafiki czy rodzaju haftowanego materiału. Przy dużych nakładach – nieopłacalna.

Średni i duży nakład

W przypadku średniego i dużego nakładu jedną z najpopularniejszych, a zarazem najbardziej opłacalnych metod druku jest sitodruk. Proces druku polega na przetłaczaniu farby przez formę drukową bezpośrednio na materiał. Każdy kolor to osobna warstwa, a tym samym – inny szablon. Nie ma możliwości wykonania przejść tonalnych i cieniowania. Technika sprawdzi się przy prostej grafice (np. geometryczne kształty). Z uwagi na wysoki koszt przygotowania matryc druk sitowy jest nieopłacalny przy pojedynczych egzemplarzach. Im większy nakład – tym cena jednostkowa jest niższa.

Poprzedni artykułZastosowanie kamienia naturalnego w dekoracji wnętrz
Następny artykułOlej CBD w starciu z rakiem, to mit czy prawda?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj