Współpraca z influencerem – czy warto?

Coraz więcej firm decyduje się obecnie na prowadzenie działań reklamowych polegających na rozpoczęciu współpracy z influencerami. Czy to dobre posunięcie marketingowe?

Współcześnie firmy posiadają do dyspozycji szeroki wybór narzędzi i metod reklamowych, które opierają się też o różne media. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się marketing internetowy, czyli w skrócie e-marketing. Tego typu działania mogą włączać także influencer marketing, który aktualnie cieszy się dużym powodzeniem. Co warto wiedzieć na jego temat?

Kim jest influencer?

Influencerem nazywa się osobę, która posiada duży wpływ na grono swoich słuchaczy czy widzów. Najczęściej mamy tutaj do czynienia z popularnym internautą, na przykład może być go bloger czy vloger, który posiada własny kanał na YouTube, blog internetowy czy też profil na Instagramie.

Influencer, może wpływać na decyzje podejmowane przez swoich widzów, także na ich decyzje zakupowe. W związku z tym influencer marketing jest obecnie jedną z coraz popularniejszych metod reklamowych, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Dlaczego warto wybrać influencer marketing?

Influencer marketingu odznacza się m. in. tym, że:

  • wykorzystuje zaufanie, którym odbiorcy obdarzają influencera,
  • pozwala na stworzenie autentycznej reklamy,
  • umożliwia precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej,
  • pozwala na korzystanie z różnych kanałów komunikacji – filmy, fotografie, relacje, wpisy na blogach,
  • przekaz łatwo rozprzestrzenia się w internecie,
  • jego koszt jest stosunkowo niski.

Jak rozpocząć promocję z influencerem?

Aktualnie kwestiami współpracy z influencerami zajmują się także wyspecjalizowane agencje reklamowe – agencja influencer marketingu może zapewnić reklamodawcy kompleksową obsługę w tym właśnie zakresie.

Specjaliści mogą między innymi pomóc w doborze najlepszego influencera w zależności od promowanych produktów czy usług. Zajmą się także kontaktem z nim oraz opracowaniem skutecznej strategii marketingowej. Dzięki ich fachowemu wsparciu reklama tego typu na pewno okaże się opłacalnym wyborem!

Współpraca z influencerem – czy warto?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here