Książki z zakresu komunikacji i mediów. Którymi pozycjami warto się zainteresować?

Literatura jest absolutną skarbnicą wiedzy, z której możemy czerpać tyle, ile tylko zapragniemy. To właśnie dzięki niej pobudzamy swoją wyobraźnię i rozwijamy zmysły, ale nie tylko – czytanie dobrych książek jest idealnym sposobem na poszerzanie swojej wiedzy. Także literatura z zakresu komunikacji i mediów może nam dostarczyć wiele istotnych informacji. Do kogo jest ona kierowana i na jakie pozycje bibliograficzne warto zwrócić uwagę?

Literatura o mediach i metodach komunikacji – do kogo jest skierowana?

Książki, w których porusza się tematykę z zakresu mediów i metod komunikacji, należą do specyficznych pozycji bibliograficznych. Oznacza to, że sięga po nie tylko wybrana grupa ludzi, oczekujących konkretnych rezultatów lektury. Są to książki, do których zagląda się w danym celu, na przykład – w celu zyskania informacji na temat tego, jak komunikować się z młodymi ludźmi, by tworzyć z nimi właściwe relacje.

Co istotne, literaturę o tematyce mediów i metod komunikacji można kupić w księgarniach pedagogicznych, na przykład w sklepie internetowym Oficyny Wydawniczej „Impuls”. Skoro znaleźć ją można w księgarniach oferujących bogatą ofertę dla pedagogów, to czy oznacza to, że jest ona dedykowana właśnie takiej grupie odbiorców? Odpowiedzi mogą być dwie.

W książkach dla nauczycieli może być poruszana rozmaita tematyka. Mogą być w nich zawarte przykładowe scenariusze zajęć, czy porady, co robić, a czego unikać w swojej pracy zawodowej. Nie można jednak zapominać o tym, że pedagodzy mogą mieć też trudności w prawidłowej, czyli skutecznej komunikacji ze swoimi uczniami. Zdarza się tak szczególnie teraz, podczas pandemii, kiedy spotkania przeniosły się do internetu. Dlatego literatura, w której zawarte są porady mające rozwiązywać takie problemy, jest dla nauczycieli niezwykle pomocna.

Natomiast książki z zakresu komunikacji i mediów mogą też być przydatnym kompendium wiedzy dla wszystkich innych osób, których interesuje temat roli mediów i skutecznego porozumienia się z ludźmi mocno wsiąkniętymi w świat nowoczesnych technologii. W związku z tym taka literatura jest tak naprawdę dla każdego.

Przykłady ciekawych pozycji bibliograficznych

Istnieje wiele książek o omawianej tematyce, na które warto zwrócić uwagę. Mowa między innymi o pozycji zatytułowanej Współczesna psychologia mediów. Nowoczesne problemy i perspektywy badawcze pod redakcją Agnieszki Ogonowskiej i Grzegorza Ptaszka. W treści tej książki w przystępny sposób wyjaśniono, czym tak naprawdę są dla współczesnego człowieka nowe media i technologie oraz jakie mają znaczenie w kontekście interakcji międzyludzkich.

Wartą uwagi pozycją bibliograficzną jest też tom Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja. Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej pod redakcją Anny Andrzejewskiej i Józefa Bednarka, w której opisano relację człowieka ze światem nowoczesnych technologii i znaczeniu jej w kontekście edukacji. Ta książka powinna szczególnie zainteresować pedagogów, którzy szukają odpowiedzi na pytanie o to, jak dużą rolę odgrywają w naszym życiu technologie.

Podobnie interesująca dla nauczycieli może być pozycja Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży autorstwa prof. Jacka Pyżalskiego. W treści tej książki przedstawiony został realny obraz naszej rzeczywistości, a właściwie skutki kontaktu młodzieży z nowymi mediami.

Książki z zakresu komunikacji i mediów. Którymi pozycjami warto się zainteresować?
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here