Jak dobrać bramę do garażu dwustanowiskowego?

Garaż dwustanowiskowy może być na tyle duży, by pomieścić w nim nie tylko dwa samochody, ale również rowery, narzędzia ogrodnicze, sprzęt sportowy lub opony. Na jednym stanowisku, zamiast samochodu można postawić również motocykl. Jednak jak dobrać bramę do takiego garażu? Lepiej zdecydować się na jedną, czy jednak na dwie pomniejsze bramy? Przedstawiamy możliwe rozwiązania.

Zalety garażu dwustanowiskowego z jedną bramą

Standardowo do garażu pojedynczego montujemy jedną bramę. To samo rozwiązanie można zastosować, jeśli w pomieszczeniu znajdują się dwa stanowiska. Jakie zalety ma wybór jednej dużej bramy garażowej? Przede wszystkim jest tańsza niż dwie bramy pojedyncze. Co więcej, ma lepszy współczynnik przenikania ciepła – co znaczy, że pojedyncza brama garażowa sprawdzi się w sytuacji, kiedy garaż jest bezpośrednio połączony z bryłą budynku. Dużo materiału termoizolacyjnego w dużym skrzydle to mniejsze straty ciepła, co ma w tym przypadku duże znaczenie dla zachowania ciepła w garażu i domu.

Jednocześnie w przypadku szerokiego wjazdu łatwiej manewrować samochodem. Nie przeszkadza nam słupek znajdujący się pośrodku bramy, który jest istotną częścią garażu dwustanowiskowego z dwoma bramami garażowymi. Szerokość bramy garażowej w tym przypadku to zwykle 5 metrów – dzięki czemu manewrowanie nawet dużymi przedmiotami jest niezwykle łatwe.

A wady?

Zimą duża otwarta przestrzeń sprzyja wychładzaniu się wnętrza. Otwarcie jednej dużej bramy wiąże się ze znacznymi stratami ciepła. Oczywiście jeśli jest zamknięta, ma lepszy współczynnik przenikania ciepła, jednak otwarta może wpłynąć na temperaturę wewnątrz. Co więcej, jeśli domownicy korzystają ze swoich samochodów o różnych porach, otwierają całą bramę nawet kilka razy dziennie. Jest to rozwiązanie bardziej ekonomiczne w sytuacji, kiedy obydwa samochody wyjeżdżają i wracają o tej samej porze – a więc brama otwierana jest o połowę rzadziej. To rozwiązanie sprawdzi się także w garażach wolnostojących, w których izolacja cieplna wnętrza nie ma aż tak dużego znaczenia.

Kolejną wadą jest również fakt, że aby wyprowadzić jedno auto, motocykl lub inny sprzęt, trzeba otworzyć garaż na oścież. Tym samym jego zawartość jest doskonale widoczna, co może kusić potencjalnych włamywaczy.

To może lepiej dwie pojedyncze bramy do garażu dwustanowiskowego?

A dwie bramy? To rozwiązanie idealne, jeśli korzystamy codziennie z samochodów i otwieramy garaż kilka razy w ciągu dnia. Dzięki temu straty ciepła są mniejsze. Choć zakup dwóch bram i dwóch napędów wiąże się z większymi wydatkami, zaoszczędzimy na ogrzewaniu. Trzeba jednak wziąć pod uwagę wymiary garażu, aby możliwe było umieszczenie dwóch bram o szerokości przynajmniej 2 metrów (a jeszcze lepiej – 2,5 metrów), aby manewrowanie i wjazd samochodem do garażu nie były utrudnione.

Zalety tego wyboru? Jeżeli jedna z bram ulegnie awarii, bez problemu dostaniemy się do garażu przez drugą bramę. Otwieranie trwa krócej, ponieważ bramy są lżejsze, a jednocześnie w razie awarii prądu dwie pojedyncze bramy łatwiej otworzyć ręcznie. Nie prezentujemy również całej zawartości garażu podczas jego otwierania. Wady? Więcej mostków termicznych, przez które ucieka ciepło, a także nieco większy koszt.

Brama uchylna, czy segmentowa?

To, czy wybierzemy jedną, czy dwie bramy do garażu dwustanowiskowego, zależy od wielu czynników. Nie można więc jednoznacznie określić, który wybór będzie lepszy. Jednak w sytuacji, kiedy mamy do wyboru bramę uchylną lub segmentową, zdecydowanie warto wybrać segmentową. Dlaczego? Modele uchylne mają słabą izolację cieplną, a do ich prawidłowego działania niezbędne jest pozostawienie wolnego miejsca na podjeździe. W przypadku małych działek może to być wręcz niewykonalne.

Bramy garażowe segmentowe od producenta MIGAS-DOOR mają dobrą przenikalność cieplną, w standardzie posiadają hamulec bezpieczeństwa, który uniemożliwia opadnięcie płaszcza bramy w przypadku pęknięcia sprężyny, a bramę można zamontować nawet przy bardzo niskim nadprożu. Do tego są szczelne oraz występują w szerokiej palecie barw i wzorów – mogą być również pokryte okleiną. Pozostawiają sporo miejsca przed garażem, jak i wewnątrz niego, a jeśli akurat nie wyprowadzamy auta, a chcemy jedynie dostać się do garażu – wystarczy, że lekko podniesiemy bramę od dołu, tworząc niewielki prześwit. Tym samym znacznie mniej chłodu przedostanie się do wewnątrz, a jednocześnie nie zaprezentujemy wszystkim dookoła zawartości naszego garażu. To ważne, jeśli przechowujemy w nim również inne wartościowe przedmioty: sprzęt sportowy, rowery, narzędzia ogrodnicze i inne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here