Dieta bez węglowodanów: czy można całkowicie wykluczyć cukry?

Coraz więcej osób decyduje się na praktykowanie diety bez węglowodanów. Nie oznacza to jednak, że konieczne jest wykluczenie wszystkich składników tego typu. Zwykle chodzi jedynie o eliminację cukrów prostych. Jak ułożyć taką dietę i o czym warto pamiętać?

Na czym polega dieta bez węglowodanów?

Dieta bez węglowodanów ma na celu ich niemal całkowite wykluczenie. Warto wiedzieć, że nawet owoce czy inne składniki uważane za zdrowe stanowią źródło węglowodanów. Są to jednak związki złożone, które jednocześnie dostarczają cennych substancji odżywczych. Z tego powodu z założenia w diecie bez cukru chodzi głównie o wyeliminowanie cukrów prostych. Znajdują się one zarówno w słodyczach, jak i fast foodach.

Dieta bez węglowodanów jest stosowana zarówno przez osoby, które chcą schudnąć, jak i takie, które planują odzwyczaić się od słodyczy. Pozwala ona na znaczne przyspieszenie metabolizmu, poprawienie samopoczucia oraz całego funkcjonowania organizmu. Odpowiednie komponowanie takiej diety wiąże się jednak z koniecznością przestrzegania kilku zasad.

Czy trzeba całkowicie wykluczyć cukry?

Dieta bez węglowodanów może zakładać dzienne spożycie 100 kcal pochodzących z produktów, które zawierają cukier. To dobry sposób w sytuacji, gdy chcesz ograniczyć przyjmowanie takich składników, ale jednocześnie zaspokoić swoją potrzebę na słodycze. Istnieje więc opcja spożycia raz na jakiś czas kawałka czekolady czy wypicia kieliszka wina. Najważniejsze, by pozostałe elementy całej diety były zgodne z jej założeniami.

Węglowodany złożone są zawarte w wielu zdrowych produktach, dlatego nie warto wykluczać ich całkowicie. Najważniejsze okazuje się skupienie na wykluczeniu cukrów prostych. To one są szkodliwe dla organizmu i powodują tycie.

Catering dietetyczny jako sposób na zdrowie

Jeśli nie chcesz samodzielnie komponować posiłków, doskonałym rozwiązaniem okazuje się postawienie na catering dietetyczny. Są to zdrowe, odpowiednio zbilansowane posiłki przygotowywane przez dietetyków. Nad ich komponowaniem czuwają specjaliści dysponujący odpowiednią wiedzą.

Catering dietetyczny jest przede wszystkim bardzo wygodny. Możesz zdecydować się na taką wersję żywienia, jaka jest dostosowana do Twoich potrzeb. Obecnie stawia się na zdrowe posiłki, a w przypadku osób chcących schudnąć istnieje również opcja zmniejszenia ilości węglowodanów. Każdego dnia pyszne potrawy trafiają prosto pod drzwi klienta, dlatego może on zrezygnować z samodzielnego gotowania czy planowania kolejnych dań – tłumaczy specjalista z cateringu Nice To Fit You oferującego wysokiej jakości dietę pudełkową.

Najważniejsze w gubieniu zbędnych kilogramów jest poznanie swojego zapotrzebowania kalorycznego i nieprzekraczanie go. Gotowe posiłki z cateringu dietetycznego pozwalają na zrealizowanie tego celu bez dodatkowych starań. Wystarczy pamiętać, by nie dojadać pomiędzy posiłkami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here