Czym jest YouTube shorts?

Treści wizualne od kilku lat zdobywają ogromną popularność w sieci. Memy, zdjęcia na Instagramie, krótkie filmy na TikToku, a także dłuższe formy video w serwisie YouTube stanowią lwią część publikacji, które konsumują odbiorcy, szczególnie młodzi. Niedawno YouTube zaproponował twórcom i widzom tak zwane “shorty”. Czym one są?

YouTube Shorts – czy to już było?

Jak sama nazwa wskazuje (z angielskiego “short” oznacza “krótki”), YouTube Shorts to krótkie formy video tworzone za pomocą osobnego zestawu narzędzi. Oczywiście każdy może po prostu nagrać jednominutowy film telefonem czy aparatem i wrzucić go na YouTube, jednak w tym wypadku chodzi o to, aby forma była bardziej bogata – ozdobiona napisami, muzyką i ciekawymi przejściami.

Filmy oznaczone jako “shorts” są wyświetlane w osobnej zakładce YouTube. Oglądanie ich ma największy sens na urządzeniach mobilnych, gdyż są to klipy nagrywane w pionie. Muszą one być krótsze niż jedna minuta. Rodzaj treści publikowanych jako YouTube Shorts oraz sposób ich przeglądania mają formę bardzo zbliżoną do TikToka. I choć Instagram Stories udowodniło, że można wygrać z osobną aplikacją, która osiągnęła sukces wcześniej, wiele osób ma wątpliwości, czy “shorty” podzielą los Instagram Stories. W głównej mierze dlatego, że YouTube kojarzy się użytkownikom z dłuższymi filmikami i w tym celu na niego zaglądają.

Czy warto nagrywać YouTube Shorts?

Głównym problemem jest sposób przeglądania treści. YouTube zazwyczaj oglądamy na komputerze czy nawet na telewizorze. Krótkie formy, takie jak Instagramowe Stories czy TikToki, świetnie umilają czas podczas korzystania z telefonu. Specjaliści z branży zastanawiają się, czy odbiorcy będą w stanie zmienić swoje nawyki i zacząć przeglądać krótkie filmy na YouTube.

Z pewnością jest w nich duży potencjał marketingowy, ale jak będzie – czas pokaże. W https://smartix.pl/ zawsze jesteśmy na bieżąco.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here