Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć, jakie dają najlepsze efekty

Ciąża to zawsze szczególny czas dla kobiety. W naszym organizmie zachodzą wówczas różnego rodzaju zmiany. Po ciąży u niektórych kobiet pozostają dodatkowe kilogramy, których bardzo trudno się pozbyć. Zanim jednak rozpoczniesz ćwiczenia, pamiętaj, aby odczekać około 6 tygodni po porodzie. Jakie ćwiczenia można wykonywać po porodzie? Na czym się skupić? Kiedy jest najlepszy czas na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Podpowiadamy.

Kiedy rozpocząć ćwiczenia?

Odzyskanie figury sprzed ciąży jest również istotne dla kobiet, jak powrót do właściwej kondycji. Po porodzie w organizmie kobiety zachodzą bowiem różnego rodzaju zmiany, także hormonalne. To one wpływają na to, jak kobieta postrzega siebie i swoje ciało. Dla niektórych kobiet powrót do właściwej sylwetki jest bardzo ważny, jednak jest również grupa kobiet, które nie przywiązują do tego zbyt dużej wagi. Jakie ćwiczenia można wykonywać po porodzie? Które z nich są najbardziej zalecane?

Ćwiczenia po porodzie są niezwykle ważne. Niezwykle istotny jest jednak czas, kiedy rozpoczyna ćwiczenia. Ważne, by mieć świadomość, że będziesz musiała poświęcić określoną ilość czas, aby wrócić do formy sprzed ciąży. Czasami odzyskanie wcześniejszej sylwetki może stać się niemożliwe. Daj czas ciału na powrót do normalności – w tym czasie ciało bardzo tego potrzebuje.

Lekarze podkreślają, że jakikolwiek wysiłek fizyczny powinien być podejmowany po 6 tygodniu od dnia porodu. Ważne, by mieć świadomość, że każde ciało inaczej znosi połóg.

Ćwiczenia po porodzie warto połączyć z odpowiednią dietą

Same ćwiczenia nic nie zdziałają, jeśli nie skupimy się na tym, co jemy. Odpowiednio dobrana do naszych potrzeb dieta w połączeniu z ćwiczeniami zagwarantuje oczekiwane efekty.

Pamiętajmy, by włączyć do naszego jadłospisu produkty, które zawierają:

  • witaminy i minerały
  • dużą ilość żelaza
  • witaminę C

Jakie ćwiczenia można wykonywać po porodzie?

Co jest istotne, jeśli mowa o ćwiczeniach po porodzie? Każda aktywność fizyczna powinna być dopasowana do tego, jaki rodzaj porodu przebyła kobieta. Zwróć uwagę na to, że nie każdy rodzaj ćwiczeń może być wykonywany po cesarskim cięciu.

Jakie ćwiczenia zaleca się kobietom o porodzie? Te, które rodziły w sposób naturalny mogą pozwolić sobie na więcej ćwiczeń. Ważne, by skupić się na wzmacnianiu mięśni dna miednicy. Jednym z najprostszych ćwiczeń jest napinanie mięśni pochwy. Nie zrażaj się – początkowo każde z ćwiczeń będzie sprawiało ból. Nie należy jednak z nich rezygnować. Z czasem przyniosą pożądane efekty.

Podczas ćwiczeń, warto mieć na sobie odpowiednie ubranie. Świeżo upieczone mamy mogą wyposażyć się w specjalistyczne produkty, takie jak: skarpety uciskowe, podkolanówki sportowe czy podkolanówki przeciwżylakowe. Przyda się również pas na kręgosłup lędźwiowy, który odciąży zmęczony kręgosłup i pozwoli się zrelaksować.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć, jakie dają najlepsze efekty
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here